?

info@degroeneketel.nl

400 gram groenten en kruiden per dag

Diëten of ‘afvallen’, niet mijn cup of tea dus als dat is wat je wilt; even drie maanden ‘streng’ , zuur kauwend op een rijstwafeltje kaas … en na 3 maanden weer los gaan in je oude voedingspatroon. Dan ben je bij de Groene Ketel aan het verkeerde adres.

Meer in plaats van minder!

Ik geloof niet in minder … maar juist in méér, meer kwaliteit, meer genieten, méér VOEDING. En dan gaat het dus niet over:  diëten, ‘ ik mag niet’ en knorrende magen.

Waar gaat het dan wel over? Wat is er dan wel nodig? Een beetje LEF!

Naar jezelf durven kijken en je voedingspatroon, durven reflecteren hierop, bereid zijn om met een nieuwe blik naar voeding te kijken. Jezelf ontwikkelen én kennis te vergaren. Want vooral het laatste daar schort het nogal aan. We weten niet meer wat goed (én lekker!) is voor ons lijf, we zijn zo gewend aan wat er in de schappen van de supermarkt ligt dat dit voeding is maar geloof mij … hét meeste wat daar ligt… is geen voeding!

Dus wil je meer bewustwording met betrekking tot voeding?  Wil je lekker eten? Je gezond en vitaal voelen?  En een logisch gevolg is dan ook ; een gezond gewicht die bij jou past! (uitzonderingen daargelaten en medische oorzaken voor overgewicht etc.). Dan ben je bij de Groene Ketel bij het juiste adres.

En dan beginnen we maar met de eerste en belangrijkste méér… :

Eet minimaal 400 gram groenten en verse kruiden per dag! Als je daarnaast ook nog een appeltje eet dan ben je helemaal lekker bezig! Lijkt het veel? Ja misschien als je erg gehecht bent aan twee boterhammen hagelslag als lunch en je wil deze 400 gram alleen in je avondmaaltijd verwerken dan wordt het wellicht wat lastig.  Maar als je dit verspreidt op een dag dan valt het enorm mee! En als je dan die lunch boterhammetjes kan vervangen door soep en salade, bijvoorbeeld dan ben je al een heel eind op weg.

En kijk naar deze foto: 

400 gram : 1 tomaat,1 paars uitje, 1 wortel, stukje gember, 2 blaadjes palmkool, 2 stukjes selder en 2 reepjes paprika. Van de gember heb ik thee gemaakt, op de ui en selder na (zitten in de soep!)  waren de groenten onderdeel van mijn lunch. Met mijn bordje havermout met blauwe bessen als ontbijt en het avondeten : pompoensoep met tijm , zit ik al ruim aan de 400 gram!

Makkelijke (!), gezonde recepten deel ik via mijn facebookpagina>